Snel een professioneel document naar uw klanten sturen?

Dan kunt u natuurlijk gebruik maken van briefpapier en de afdruk per post versturen.
Het ziet er verzorgd uit, maar snel is het niet... het duurt minimaal een dag voor de informatie bij de ontvanger is.
Helemaal van deze tijd is het digitaal versturen van documenten (per e-mail versturen of online beschikbaar stellen op uw website). Kiest u hiervoor dan is het wel belangrijk dat u rekening houdt met:

  • De veiligheid; de ontvanger mag de informatie niet kunnen bewerken
  • De leesbaarheid; de ontvanger moet het document kunnen openen
  • De uitstraling; de layout van uw huisstijl moet gewaarborgd zijn

Speciaal hiervoor is door Adobe het PDF formaat ontwikkeld.
Een pfd document is een universeel document formaat wat alleen gewijzigd kan worden door de eigenaar en niet door de ontvanger.

Maak PDF documenten met PDF Creator

Voor ondersteuning van dit PDF formaat vanuit elk Windows programma is de pdf-printer PdfCreator gemaakt.
PdfCreator is opensource en dus licentie vrij en gratis te downloaden.
Met PdfCreator maakt u gebruik van een slimme en gratis oplossing voor het maken van PDF documenten.

Hoe werkt het?

Simpel. PdfCreator wordt door de windows programma's gezien als een printer. U kiest bij het afdrukken de juiste printer (pdf).
Vervolgens wordt het document in het PDF formaat 'uitgeprint' waarna u dit kunt opslaan of direct per e-mail versturen.

U kunt PDF Creator hier downloaden.


Of maak gebruik van het Open-Office pakket om PDF documenten te maken

OpenOffice: een compleet en gratis nederlandstalig kantoorpakket met nederlandse spellingcontrole. OpenOffice is een volwaardige vervanger van Microsoft Office (Word, Excel en Powerpoint) is.
Met OpenOffice kunt u probleemloos al uw bestaande Word-, Excel-, Powerpoint- en WordPerfect- en PDF-documenten openen, bewerken en opslaan.

U kunt Open Office hier downloaden.